HUR KOMMER DET sig att storbolag blir besegrade av rookies på sin egen planhalva - att de som sitter på all know-how, alla resurser och allt försprång blir omkörda i innerfilen av nykomlingar som tycks komma från ingenstans?Svaren ger Åsa Caap i den här boken som riktar sig till ledningsgrupper och intraprenörer i storföretag som vill skapa en intraprenöriell organisation och kultur. Råden i boken, eller “Hacksen” som Åsa kallar dem, ger en praktisk vägledning för hur man skapar en struktur så att intraprenörskap kan samexistera med övrig verksamhet i ett storbolag. De är användbara för alla organisationer som på ett framgångsrikt sätt vill starta och driva disruptiva innovationsprojekt och startups, eller integrera en förvärvad startup.Corporate Hacker är världens första handbok i intraprenörskap på storbolag. Det är också den första boken skriven av en framgångsrik intraprenör med egna praktiska erfarenheter.ÅSA CAAP är en Stockholmsbaserad intraprenör, entreprenör, grundare och tidigare VD för Our/Vodka. Hon blev utnämnd till Årets Intraprenör 2015 och blev listad som en av världens 1000 mest kreativa businessmänniskor av amerikanska tidningen Fast Company 2016. 2017 listades hon på Market Weeks “Vision 100” list samt EatBigFish’s lista “Challengers to watch”. Hennes artiklar har blivit lovordade och delade av Richard Branson.Mer information om Åsa, hennes föreläsningar och tjänster hittar du på www.corporatehacker.netSagt om boken:‘Alla företag idag behöver lära sig att vara bekväma med ständig förändring och förnyelse. Corporate Hacker är en mycket användbar handbok som inte bara ger konkreta råd utan som också inspirerar till hur man kan bygga en entreprenöriell kultur i en stor organisation."/Helena Helmersson, VD, H&M Group “Corporate Hacker tar upp ett mycket relevant ämne gällande alla de utmaningar som företag ställs inför när de försöker förflytta sig utanför sin comfort zone. Boken ger konkreta insikter och handfasta råd för både intraprenörer och företagsledare. Verkligen läsvärd!” /Klas Balkow, VD & Koncernchef, Axfood AB ‘This is a concise guidebook for intrapreneurs, entrepreneurs and corporate leaders who are looking to partner, incubate and launch a successful entrepreneurial venture within an existing corporate organisation. It cannot be overstated how important it is to set the ground rules early, ensure adherence, and hold both parties accountable within those rules, in order to give the venture the best possible opportunity for success.’ /Bryan Fry, Chairman & CEO, Pernod Ricard Winemakers “Väldigt inspirerande och mycket praktisk med applicerbara ramverk och många exempel. Jag kommer driva igenom flera saker redan nästa vecka i några av våra projekt som borde drivas som riktiga start-ups, med relevanta förutsättningar för att intraprenörerna och teamen ska lyckas!! Väldigt värdefulla råd, rekommenderar den verkligen.” /Johan Rosenberg, VP Commercial Division, Oriflame “Förändringsvilja i större bolag