De sju systrarna (lättläst) : Maias bok, Ljudbok

De sju systrarna (lättläst) : Maias bok, Ljudbok
Kategorier: Romaner, Ljudböcker
Brand: Bokförlaget Hedvig
65.25 SEK
Mer Info!

Sju systrar som symboliserar varsin stjärna i Plejaderna. Sju starka kvinnor som är väldigt olika, men som alla söker sitt ursprung. Nu finns Lucinda Rileys läsarsuccé om de sju systrarna som lättläst!I den första delen får vi följa Maia, den enda systern som bor kvar i det vackra barndomshemmet Atlantis vid Genèvesjön. Systrarnas adoptivfar, miljardären Pa Salt, har precis dött på ett mystiskt sätt. Pa Salt har skrivit brev med ledtrådar till systrarna som leder dem på varsin resa mot deras olika ursprung.Maias brev för henne till Rio de Janeiro. Väl där tar ytterligare ledtrådar henne tillbaka i tiden till 1920-talets Paris. En släktsaga rullas upp där den kända Kristusstatyn har en viktig roll. På sin resa träffar Maia författaren Floriano Quintelas. Ska den mest ansvarsfulla av systrarna våga låta sig svepas med av kärleken?Översatt och bearbetad av Hanna Wallsten.