Maritas och Karins föräldrar har dött och lämnat efter sig en massa saker. När syskonen ska dela på arvet kan de inte komma överens. Karin har tagit flera av föräldrarnas saker utan att fråga.
Marita blir arg och förvirrad. Hennes syster har allt. Ett fint hus, en man och en son som jobbar på bank. Varför stjäl hon från Marita som bor ensam i en lägenhet? När Marita säger till sin syster vägrar hon erkänna. I stället blir hon arg och tyst.
Det verkar omöjligt att dela upp föräldrarnas saker. Men så kommer Karin med ett förslag som Marita inte kan tacka nej till.













