För tio år sedan lovade Erik Maria Bark att aldrig mer hypnotisera någon. Något gick fel, en patient i hans hypnosgrupp hade försökt ta livet av sig. Men nu tvingas Erik Maria Bark att bryta sitt löfte.
En familj har brutalt attackerats, det är blod överallt. Men två av barnen, Josef och Evelyn, lever. 15-årige Josef ligger i koma. Kanske kan han förhöras genom hypnos? Det är bråttom, Josefs syster Evelyn är försvunnen. Har mördaren redan fått tag i henne?
När Eriks familj hotas undrar han varför. Kan det ha med hypnosen att göra? För att hitta svaret på vem som jagar honom måste Erik Maria Bark gå långt tillbaka i det förflutna.
Lars Keplers Hypnotisören blev populär över hela världen när gavs ut 2009. Boken har även blivit en film. Johan Werkmäster har bearbetat Hypnotisören till lättläst.














