- Tjena mittbena!Det var skådespelaren Mats Melins första ord på en scen. Redan från början visste Mats Melin precis hur han skulle göra. Bra skådespelare säger rätt saker i rätt tid och på rätt sätt. Det kallas för tajming.Teater ska kännas verkligt. Därför är känslor viktiga för en skådespelare.Glädje och sorg, ilska och besvikelse. Den här boken handlar om Mats Melins liv. Om glädje och sorg. Om hur han kom med i Glada Hudikteatern och fick rollen som ICA-Jerry. Om hur han blev en av Sveriges mest kända skådespelare.Författaren Mats Ahlsen har intervjuat Mats Melin hans familj, och skådespelare han arbetat med.













