Låt bli min tjej! är andra boken om Moa och Miranda. Den handlar om svartsjuka och om att vara olika, men ändå älska varandra. Moa och Miranda är grannar på ett gruppboende. De är inte bara grannar, de är kära i varandra också. Nu har de varit ihop i flera månader och visst är Moa fortfarande kär, men hon har också andra saker att tänka på. Som sitt nya jobb på ett bageri.På bageriet finns en jättegullig kille som heter Totte. Det pirrar i Moa när hon träffar honom. Moa funderar på om man kan vara kär i flera … Det känns nästan så. Men vad händer om Miranda får veta?Monica Byekwaso har även skrivit Moa och Miranda och böckerna om brorsorna Niklas och Nalle: Bästa brorsorna, Brorsor med brudar och Två smarta brorsor.














