‘Att bli kund hos kosmos handlar faktiskt bara om att komma ihåg följande: att den yttre världen avspeglar den inre - det vill säga att vårt inre tillstånd avgör våra yttre förhållanden.’ Så inleder Bärbel Mohr denna uppföljare till böckerna Kund hos kosmos och Reklamation till kosmos, och påminner oss om att det är vår inre attityd som avgör om kosmos kommer att uppfylla våra önskningar eller inte. När vi blir kunder hos kosmos och lägger in beställningar hos universums beställningsservice har omedvetna tankemönster och präglande barndomsupplevelser ofta en negativ inverkan på oss. Det gör att vi ofta automatiskt beställer raka motsatsen till vad vi egentligen önskar oss. Författaren ger oss här exempel på många lekfulla övningar som hjälper oss att upptäcka och befria oss från våra inre blockeringar, så att vi kan upprätta en stabil och varaktig kontakt med kosmos. Boken innehåller dessutom många bra tips för redan erfarna kosmoskunder, ett bonuskapitel om hur man beställer pengar och många idéer om hur vi skall bära oss åt för att väcka den universella intelligens som vi alla har inom oss. Boken riktar sig inte bara till nybörjare utan också till vana ‘kosmoskunder’, och den är full av lätta övningar, som gör oss bättre på att få universums beställningsservice att uppfylla våra önskningar! Bärbel Mohr är född i Bonn i Tyskland. Sedan 1998 har hon publicerat en rad självhjälps- och barnböcker på tyska och hon är en flitig föredragshållare. Det här är hennes tredje bok på svenska.